W.E.N. HART VOL VUUR
World-Evangeisation-Network.
    Recente Tweets
    Laatste reacties
    God geeft Zijn beste gaven aan hen die het niet verdienen
    God geeft Zijn beste gaven aan hen die het niet verdienen
    (God Gives His Best Gifts To Those Who Don’t Deserve Them)
    Zac Poonen
     
    Er is een reden waarom de meeste gelovigen niet vervuld zijn met de Heilige Geest. Ze proberen om die te verdienen. Ze proberen om Hem waardig te zijn. Massa’s oprechte mensen in veel religies zijn op dezelfde manier ook op zoek naar vergeving van hun zonden. Waarom ontvangen zij dan geen vergeving? Dat komt omdat ze het proberen te verdienen.

    Hoe ontving jij vergeving van je zonden? Heb je het verdiend of had je er recht op? Er kwam een dag in je leven dat je realiseerde dat je nooit Gods vergeving zou verdienen. Je kwam toen tot Jezus, niet als een christen, maar als een zondaar. En je zonden werden meteen vergeven. We moeten op dezelfde manier komen om de volheid van de Heilige Geest te ontvangen.

    Er zijn vele gelovigen vandaag de dag die blijven vasten en bidden om de volheid van de Heilige Geest te ontvangen. Er is niets mis mee om deze dingen te doen. Ze zijn heel goed. Als je die dingen echter doet om er zo voor te zorgen dat je daardoor waardig wordt om de volheid van de Heilige Geest te ontvangen, dan zit je op het verkeerde spoor.

    Als je de volheid van de Heilige Geest niet ontvangt, dan zou je zelfs God kunnen vragen, “Heere, ik heb gevast, gebeden en gewacht. Waarom hebt U mij niet gevuld?” Maar je kunt nooit de Heilige Geest verdienen, net zoals je nooit vergeving van je zonden kunt verdienen. Beide zijn gaven van God. En je kunt Hem er ook niet voor betalen. Je moet ze gratis in ontvangst nemen – of je krijgt ze nooit.

    De gaven van God zijn allemaal gratis, maar mensen maken vaak de fout om te proberen om God er voor te betalen en daarom krijgen ze niets. Als je probeert om jezelf waardig te maken om de gaven van God te ontvangen, dan kun je ze niet ontvangen. Misschien is dit wel de voornaamste reden waarom je nog niet vervuld bent met de Heilige Geest.

    Toen Jezus op de aarde was, dachten de Farizeeën dat zij meer dan anderen vergeving van hun zonden verdienden. Maar zij kregen het niet – en zij gingen naar de hel. Aan de andere kant, beruchte zondaren zoals Maria Magdalena ontving meteen vergeving van haar zonden. Een rover, die misschien een leven lang geleefd had van de misdaad werd in één moment vergeven en ging naar het Paradijs in dezelfde dag als waarin hij werd gekruisigd.

    God geeft Zijn beste gaven aan hen, die ze niet verdienen. Zij die ter elfder uren in de wijngaard aankwamen, wisten dat zij niets verdiend hadden en dus kregen zij het eerste betaald. Maar zij die eerder gekomen waren en dachten dat zij hun loon verdiend hadden, kwamen als laatste aan de beurt.

    In het verhaal van de verloren zoon, lezen we dat de vader een ring om zijn hand droeg. Op een dag, deed hij die af en gaf hij hem aan de jongste zoon, die al zijn geld verspild had. Waarom gaf hij die ring niet aan de oudste zoon? Dat was omdat de oudste zoon zelf-gerechtvaardigd was. In de ogen van mensen, was het de oudste zoon, die de ring verdiend had, maar de vader gaf hem aan de jongste zoon.

    Dat is Gods manier. Hij doet zulke dingen om zo de trots van mensen te vernederen, zodat niemand in Zijn aanwezigheid kan opscheppen. Zijn wegen zijn niet onze wegen en Zijn gedachten zijn niet onze gedachten (Jesaja 55:8).

    Reacties

    Commentaar
    Jouw naam/bijnaam
    Website url
    E-mail
    Je Punt profiel
    Hou mij op de hoogte
    Ik wil op de hoogte gehouden worden
    Dit is een verplicht veld
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl